O scaleniach, zmianach w urzędzie i inwestycjach na posiedzeniu rady

Maksymalna liczba punktów sprzedaży alkoholu nie była jedynym tematem ostatnich obrad Rady Miasta. Burmistrz przedstawił wszystkim informację o tym, co w tak krótkim czasie już się wydarzyło.

Jednym z punktów obrad rady miasta czy też powiatu jest zawsze sprawozdanie z działalności włodarzy pomiędzy sesjami. Tym razem nie było to streszczenie imprez, które zorganizowane zostały przez miejskie jednostki, ale informacja o działaniach podjętych przez burmistrza miasta. Co burmistrz Piotr Płudowski zdążył zrobić od 21 do 30 listopada?

Scalanie gruntów

Jednym z poruszonych tematów były zapowiadane w kampanii wyborczej scalenia gruntów. Jak się okazało, wytypowane do scalenia zostały grunty o łącznej powierzchni 6,5 ha znajdujące się na terenie Nowego Łukowa. Ponad 4,5 ha to własność prywatna, natomiast reszta gruntu należy do miasta.

W wyniku tych scaleń jesteśmy w stanie wydzielić kilkadziesiąt działek. Wierzę, że właściciele zyskają grunty atrakcyjniejsze i łatwiejsze w zabudowie, a miasto nowych mieszkańców i nowe wpływy z podatków. Proszę mieszkańców, których scalenia dotyczą, o współpracę i zrozumienie tego trudnego procesu. Mamy okazję wspólnie pokazać, że w Łukowie niemożliwe wreszcie jest możliwe – powiedział nam burmistrz P. Płudowski.

Prace nad określeniem kosztów operacji, sprawdzeniem stanu prawnego i zidentyfikowaniem właścicieli nieruchomości wykonuje Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Planowania Przestrzennego. W pierwszej fazie mają objąć tzw. Nowy Łuków III, czyli teren na południe od ulicy Nowogródek.

Zmiany w urzędzie

Kilka dni pracy nowego burmistrza naszego miasta to także zmiany organizacyjne w urzędzie. Doszło do zapowiadanego w jednym z pierwszych wywiadów zwolnienia Ryszarda Szczygła. O powód tej decyzji zapytał radny Grzegorz Gomoła i usłyszał, że rozwiązanie stosunku pracy z byłym sekretarzem miasta spowodowane było utratą zaufania. Do jakich zmian doszło jeszcze w urzędzie? Wydział inwestycji został oddzielony od wydziału promocji. Natomiast kompetencje wydziału organizacyjnego zostały poszerzone poprzez przejęcie zadań wykonywanych przez Biuro Burmistrza. W strukturę wydziału organizacyjnego wszedł dotychczasowy wydział informatyczny. Ostatnią zmianą jest przeniesienie zadań ewidencji działalności gospodarczej do Wydziału Spraw Obywatelskich.

O inwestycjach słów kilka

Podczas ostatniej sesji Rady Miasta, która odbyła się z końcem listopada, burmistrz poinformował radnych o postępach niektórych inwestycji realizowanych przez miasto. Sygnalizował problemy z zadaniem związanym z odnawialnymi źródłami energii, na które wciąż brakuje chętnych.

Najprawdopodobniej zmierzamy do tego, by z programu wyjść. Zderzamy się z problemem braku wymaganej liczby chętnych. Chcemy mieszkańcom zaproponować coś lepszego, czyli program Czyste Powietrze – powiedział P. Płudowski.

Problemów nastręcza także inwestycja związana z wymianą oświetlenia na energooszczędne. Termin wykonania prac już minął, ale nie wszystkie prace zostały jeszcze wykonane. Mieszkańcy nieustannie zgłaszają fakt ciemności, które opanowują niektóre ulice. Burmistrz Piotr Płudowski zwrócił także uwagę na fakt, że w zakończonej inwestycji termomodernizacji Szkoły Podstawowej nr 5 brakuje korekty systemu hydrantowego, co już wcześniej było sygnalizowane przez straż.

Kolejne obrady Rady Miasta już 19 grudnia o godzinie 13.00.

2 komentarze

  1. haha
    5 grudnia 2018 - 09:58

    niech straż zamknie szkołę nr. 5 jak nie ma hydrantów i raz dwa wykonawca się postara

    Odpowiedz
  2. Wiesław
    6 grudnia 2018 - 09:12

    wypi….lić wszystkich z urzędu i na nowo zatrudnić z konkursu kompetentnych specjalistów z kierunkowym wykształceniem (wydział po wydziale), bo w tym urzędzie śmierdzi SLD, PSL, ŁPS, Przymierzem, PIS i PO aż rzygać się chce po wejściu tam -tak cuchnie pierdami w stołki.

    Odpowiedz

Zostaw Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.